fredag 11. mars 2011

Jordskjelv i Japan

Her på Framnes er det ikke mange nyheter som når inn til oss. En vanlig ting å skrive i årboka er som regel "Du vet du har gått på Framnes når du ikke har fulgt med på nyhetene på tre år." Men i dag fikk jeg da med meg at det har vært jordskjelv med påfølgende tsunami i Japan.

En venn av meg bor i Japan, så dette gjorde meg forståelig nok kjempenervøs! Jeg har sikkert sittet i en time nå og ikke klart å konsentrere meg om noe som helst, iallefall ikke om romantikken, som vi egentlig hadde om. Heldigvis leste jeg nettopp på Facebook at vennen min har det fint, opprørt selvfølgelig, men i god behold.

Jeg vil at alle skal sende en liten tanke til alle de som nå står uten hjem, uten familie og uten noen framtidsutsikter i Japan. Jeg vet at jeg kommer til å tenke mye på det. Når skal alle disse naturkatastrofene gi seg? Kommer vi noen gang til å finne metoder for å slippe de store ødeleggelsene vi ser i dag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar