mandag 28. mars 2011

Wenche Foss viktigere enn 110 drepte i Jemen?

  jeg sier noe som helst, så vil jeg bare si at jeg har INGENTING imot Wenche Foss , men når jeg gikk inn på nettavisene (VG og Dagbladet) i dag var hennes død det første som traff meg.

Jeg synes, som ganske mange andre i dette landet, at det er utrolig trist. Hun var virkelig en av Norges fremste innen underholdningsbransjen og det at hun nå er borte markerer slutten på en era. Eller kanskje begynnelsen på en ny, hvem vet. 

Deretter bladde jeg lenger ned (VELDIG mye lenger ned) og da fant jeg en liten notis som fortalte at 110 mennesker hadde omkommet i en eksplosjon i en ammunisjonsfabrikk i Jemen. 

"..... Javel?" tenkte jeg og lurte på om det er sånn det egentlig burde være i samfunnet. Det er iallefall et klassisk eksempel på journalistenes fokusering på "nært frramfor fjernt". 

Hva er din mening? Skal én kjent persons død være viktigere å fokusere på enn 110 andres? 

1 kommentar:

  1. På ein måte syns eg ikkje det e unaturligt.. Wenche Foss e ein såpass viktige person for norsk kultur. Hu har hatt utruligt møkje å sei for norsk skuespillarkultur og har vært ein stor del av norsk underholdning. Hu e på ein måte folkets mor, føle eg.
    Eg må innrømma eg blir mær provosert når det e svære katastrofar i verden og det komme oppslag om ko mången kroner det vil påvirka oljeprisane og bensinprisane.
    Når det komme te pengefokus så e Norge (Media?) $%& tragiske.

    SvarSlett