torsdag 31. mars 2011

Smoothie-uke

Til dere som kanskje lurte på hvor det ble av meg ved frokostbordet, så er svaret: PÅ ROMMET. Ikke fordi jeg ikke setter pris på deres hyggelige selskap, langt ifra, men fordi jeg er et vanedyr. Og når jeg får nye vaner, tar det litt tid før jeg blir lei av dem.

I det siste har denne vanen, som da altså har ført meg til å spise frokost på rommet, vært... SMOOTHIE!

Jeg elsker det! Som regel hiver jeg bare oppi det jeg har for hånden av frukt og grønnsaker. Noen ganger putter jeg i 4-korn eller peanutsmør (hjemmelaget!) også. Det smaker faktisk ganske godt, selv om det kanskje ikke høres sånn ut!

Noen av de faste ingrediensene er: rød og gul paprika, tomat, agurk, rødbeter (ja, jeg elsker rødbeter!), eple og appelsin. Og banan hvis jeg får tak i det! I tillegg har jeg brukt spinat, rosiner(hvis du liker smoothien litt søt, er dette tingen!) brokkoli og gulrøtter også. Spinat er absolutt favoritten! Man får en skikkelig god smak da!

Å bruke krydder er også mulig! Jeg anbefaler kanel eller ingefær! Gir en skikkelig god smak! Ingefær er også veldig godt for halsen, for alle de som går rundt å hoster og harker for tiden ;)

Her er noen bilder av diverse frokoster, luncher og kveldsmåltider jeg har kost meg med den siste uken:










2 kommentarer:

  1. Nammm!! Blir så inspirert av deg :D

    Skulle ønske du kunne gitt ut en kokebok, hehe ;)
    Gleder meg til å komme meg hjem til mitt eget.

    Imorgen skal jeg lage egen middag: pasta og stekt kylling (unskyld, min søte veganer), kyllingsaus, stekt brokkoli og spinat, toppet med soltørkede tomater! nam nam ^^

    kan du ikke legge ut en topplink hvor du skriver egne oppskrifter også da???

    SvarSlett
  2. Haha xD pastaen, brokkolien, spinaten og de soltørkede tomatene hørtes yummy ut! Prøv å lage pålegg av soltørkede tomater! Det er himmelsk godt!

    (kok vann, la tomatene ligge i det varme vannet i ca. 15 min. Hell en boks kikerter, tomatene og VANNET de lå i (viktig! Masse næringsstoffer!) og litt olje og kjør i en food processor eller blender til det ligner på smør! Nom nom!!! :3)

    Jeg kan vurdere det! Har tenkt på det en stund faktisk :P

    SvarSlett