fredag 4. mars 2011

Hvilken ren og pen natur sa du?

Jeg våknet opp i dag tidlig, nesten opplagt. Bestemte meg deretter for å spise en god frokost bestående av hjemmelagde gresskar-knekkebrød med banan og hummus med soltørket tomat og en smoothie laget av banan, eple og ananas. Yum yum! Men uansett...

Min kjære bror fikk plutselig litt hastverk fordi hans kjære kom på overraskingsbesøk. Derfor ble det mitt oppdrag å gå tur med hunden vår, Bonnie. Ikke det at jeg klaget!! Jeg tar muligheten så ofte jeg kan når jeg er hjemme, til å gå tur med henne. Hun er langt på vei ofte bedre enn noe menneske når det kommer til å forstå og trøste en når man har det tøft. Men jeg kommer vekk fra der jeg var.

Jeg gikk altså tur på det lille fjellet som vi er så heldige å ha rett utenfor stuedøra. På tilbaketuren valgte jeg å gå langsmed veien, noe jeg ikke skulle ha gjort.
Jeg gikk ut døra i godt humør og kom tilbake irritert.

Hvorfor? Jo det skal jeg fortelle deg! Det virker som om flertallet av Norges, eller i allefall Møviks befolkning tror at veikanten er en søppelplass. Hele veien hjem var veikanten full av gamle juicekartonger, sjokoladepapir og utallige andre unenvnelige ting. Jeg blir bare så SINT av å se naturen bli forsøplet på den måten! Kall meg gjerne hippie, new age-aktivitst, whatever you want - men naturen er IKKE EN SØPPELKASSE!!!!!!!!!!!! *pust pes*

Vennligst hilsen en som heller putter søppelet sitt i lommen og venter på neste søppelspann enn å kaste det fra meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar