søndag 10. april 2011

Otaku-dag i Tørvikbygd!

I går var en relativt travel dag kan man si!
En kompis av meg har nå gått rundt og mast om at han skal få tilsendt cosplayet sitt (for de som ikke vet hva cosplay er, se denne siden: http://en.wikipedia.org/wiki/Cosplay ), og nå hadde han ENDELIG fått det!!!
Så hva skal en stakkars anime-elskende fangirl gjøre? JO! Ta bilder! Masse bilder! Men for å gjøre det så må hun komme seg til Tørvikbygd, som er en bitteliten bygd enda lengre ut i gokk enn det Framnes er. Noe som sier en hel del, for de som er kjent med geografien i området...

Vel. Jeg sto opp til frokost slik jeg alltid gjør og hadde planlagt å ta 09.50 bussen ut til ham. Men siden det var så fint vær, tok jeg en helomvending og bestemte meg for å ta sykkelen istedet!
Nå er ikke jeg 100% sikker på hvor langt det er mellom Tørvikbygd og Framnes, men hva er vel det for en detalj?

For å gjøre en lang historie kort; jeg syklet i ca. 40 minutter (mest oppoverbakke) før jeg møtte på Silje, som også skulle være med på superawesome otaku (otaku = person som er veldig anime-frelst) dag hos Tarjei. Og det var flaks at jeg møtte henne, ellers hadde jeg nok rotet meg vekk! Når man får beskjed om at man skal banke på hos et hvitt hus med en rød låve, tenkte jeg at DET møtte jo ikke være vanskelig. Nå visste jo ikke jeg at det var omtrent 8 andre hvite hus med røde låver i området... Takk Gud for Silje...

Deretter ble dagen tilbrakt med å se Tarjei skifte til cosplay (ingen lett affære, det er ikke det minst kompliserte plagget, I assure you!) og deretter låpe rundt ute, spille playstation og snakke om alt og ingenting! Tro meg, det var morsommere enn det høres ut som! xD














Men så måtte jeg tilbake til Framnes for å se på russerevyen! And good lord... FOR EN FANTASTISK FORESTILLING! Jeg kan ikke si hvor stolt jeg er av dem! Jeg skulle jo egentlig vært i det  kullet, men grunnet forskjellige ting, går jeg nå i en klasse under dem. Jeg følte meg som en mor som ser ungene sine vokse opp xD Pathetic, I know, but I can't help it!

Alle sammen: dere var kjempeflinke!!! Beste revyen hittil!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar